• کابینۀ شخصی

شانس یا محاسبۀ صحیح؟ مصاحبه با صاحب مقام سوم در مسابقۀ Traders Triple Chase

01 فور 2017

شانس یا محاسبۀ صحیح؟ مصاحبه با صاحب مقام سوم در مسابقۀ Traders Triple Chase

مشتریان گرامی!

در ماه دسامبر سال گذشته نتیجه گیری مسابقۀ Trader’s Triple Chase که در تمام طول سال 2016 ادامه داشت، برگزار شد. برندگان مسابقه – MarketMan، khredozhs و WW– صاحب جایزه های 25000، 15000 و 10000 دلار شدند. مصاحبه با معامله گر با نام مستعار WW خدمت شما ارائه می گردد. در آن در بارۀ مسیر معامله گر در مسابقه، فوت و فن های استتراتژیک و نقش شانس در تجارت فارکس حکایت شده است.

سلام. کمی در مورد خود تان توضیح دهید.

با سلام. اسم من یولیا است. من اهل اوکرایین هستم و در شهر زیبای خارکوف زندگی می کنم.

 چه باعث آمدن شما به بازار فارکس شد؟

- تقریباً 8 سال است که به فارکس علاقه مند شدم. در ابتدای آشنایی من با این بازار سعی می کردم با کلیات آن آشنا شوم، و سپس آرام آرام به مطاله و جمع آوری اطلاعات بیشتر پرداختم. خیلی خوب به یاد دارم چقدر همه چیز پیچیده به نظر می رسید! اما هر چه بیشتر مطالعه کردم، بیشتر مجذوب می شدم. در این کار پتانسیل بسیار بالایی را برای پیشرفت شخصی پیدا کردم و احساس کردم که این کاری است که واقعاً دلم می خواست برای آن زنگی خودم را اختصاص بدهم.

چگونه مهارتهای خود را ارتقاء دادید؟

- ماننده بسیاری از دیگران در ابتدای راه می خواستم " دوباره دوچرخه را اختراع کنم". من یک عالم ایده ها و افکار را داشتم و آنها را در حسابهای کوچک محک زدم. آرام آرام مسائل جزئی و اضافی برکنار می شدند، تا اینکه صاحب یک استراتژی معاملاتی کاملی شامل مجموعه ی از قواعد و اصول برای تریدینگ شدم.

آیا تا به حال در مسابقات در زمینۀ فارکس شرکت کرده بودید؟ آیا به مقامات برتر رسیده بودید؟

- با اینکه سابقۀ شرکت در مسابقات را دارم، اما هیچ کدام به مقیاس Traders Triple Chase نمی رسید! و بابت برگزاری این مسابقۀ بسیار جالب و امکانات ارائه شده توسط شرکت بسیار سپاسگزارم.

از چه طریق در مورد مسابقۀ Traders Triple Chase با خبر شدید؟

- با مسابقه از طریق لینک ارائه شده توسط دوستم آشنا شدم و در آغاز ما به اتفاق همدیگر شرکت کردیم. اما با توجه به رقابت بالا در مرحلۀ اول ناشی از تعداد بالای شرکت کنندگان فقط خودم به تنهایی توانستم به مرحلۀ نهایی راه پیدا کنم.

از چه مدتی شما به همراه FIBO Group معامله می کنید؟ در انتخاب کارگزاری کدام معیارها را در نظر دارید؟

- مدت حدود یک سال است که نزد FIBO Group حساب دارم. این کارگزاری جوابگوی تمام شرایط و خواستهای من است: پشتیبانی عالی، میزان پایین اسپرد، عدم داشتن ریکوات، سرعت بالای برداشت مبلغ.

به نظر شما موفقیت در دادوستد بیشتر به خوش شانسی وابسته است یا به انتخاب استراتژی درست؟

- موفقیت در تریدنگ نمی تواند به شانس وابسته باشد. پشتکاری و بهبود مداوم و مشکافانه خود و سیستم معاملاتی خود نقش بسزایی در آن دارد.

به طور خلاصه استراتژی معاملاتی خود را توصیف کنید. از کدام اصول و قواعد در ترید کردن پیروی می کنید؟

- توانایی درک و ارزیابی ریسک ناشی از هر معامله اهمیت بسیار بالایی را دارد. این نکته قطعاً و صراحتاً در استراتژی معاملاتی من قید شده است:

استراتژی معاملاتی من بر پایه قانون "کنش و واکنش" نیوتون استوار است که می گوید: " هر عملی را عکس العملی است؛ مساوی آن و در جهت خلاف آن ".

همچنین مدت زیادی را صرف ترید کردن می کنم. وقتی که در انتظار وضعیت مناسب برای ورود به موقتیت هستم، هر ساعتی یا نیم ساعتی یک بار به ترمینال سر میزنم. و به همین ترتیب موقعیت های موجود را پیگیری می کنم. سعی می کنم روی اخبار ترید انجام ندهم و معاملات را به روز آینده تعویق نیندازم.

آیا فارکس تغییراتی در زندگی تان به وجود آورد؟

- مطمئناً که فارکس تأثیر بسیار زیادی بر زندگی من داشته و خیلی چیزها در آن عوض نمود. و مهمترینش آزادی است. من می توانم هر زمانی و هر مکانی که علاقه دارم کار کنم. چطور میشود به این علاقه نداشت؟!  و البته که ترمینال را صبح باز می کنم با روحیه عالی این کار را می کنم.

  برای معامله گران چه آرزوهایی را دارید؟

- نصیحت من برای سایر معامله گران: فقط پشتکاری، اعتماد به نفس و برنامه ریزی خونسردانه. جوینده یابنده است!

 

با احترام فیبو گروپ